woensdag 14 juli 2010

Zeewier en zeesterren

Ik ben bezig met het ombouwen van de zomer-water-tafel naar de zee-strand-tafel.
Dus ook de lampjes gaan weer mee in dit thema.
De zeewier en zeesterren lampjes van atelier Lindelicht zijn een lust voor het oog vind ik zelf.
Vooral het licht wat ze in het donker geven is heel bijzonder.
Tijdens het maken van deze lampjes bleek de zeewier het bewerkelijkst. Alle 'blaasjes' zijn er aan de achterzijde apart op gefestoneerd en gevuld met wol. Hierdoor lijkt het net echt.
Wel heb ik het vilt wat in het pakket zat donkerder geverfd met de verftabletjes uit de paastijd (van het eieren verven). Het was namelijk dieppaars van kleur met veel lichte vlekken die roze van kleur waren. Dit vond ikzelf niet mooi omdat ik een donkerblauw/zwarte tint in gedachten had, vandaar er paars en donkerblauwe tabletten overheen geverfd.
Nu ben ik wel tevreden ;-)))
Hartegroet, Carla.

8 opmerkingen:

  1. Oh heel mooi zeg! Ziet er ook heel bijzonder uit als ze aan zijn. Super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Carla,

    Wat een prachtige lampjes. Ik vind het donkere vilt ook mooier hoor. Dat was een goed idee om het vilt te verven. Fijne dag.

    groetjes Greta

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Carla, nou heel erg geslaagd hoor dat verven. Wel spannend dat je het hebt gedurfd! Maar het resultaat is sprookjesachtig. Ik zou ook wel zo'n eentje willen maken. Ik zal eens even kijken of ik daar nog een gaatje voor kan vinden hi,hi,hi Groetjes Smoek

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Te gek tafereeltje vind ik het nu al... vooral ook die mooie schelpen die eraan hangen. Geniet je van je vakantie? liefs Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw wat een mooie lampjes en vooral als ze aan zijn, schitterend. Groetjes ester.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je lampjes zijn erg mooi geworden, dat je het vilt over durfde te verven en zo goed gelukt ook nog!!
    Ze hangen erg mooi zo voor het raam met de schelpen!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi!!! Ben benieuwd naar de rest van je strandtafel!

    Groetjes Maris

    BeantwoordenVerwijderen